niedziela, 23 września 2012

Ciasto czekoladowe

Dziś zapragnęłam upiec ciasto. Czekoladowe.
Sięgnęłam po mój różowy zeszyt z przepisami z gazet, odnalazlam odpowiedni, zakasałam rękawy i zabrałam się do roboty. 


 
Ciasto czekoladowe
  • 4 jajka
  • 2 szklanki cukru (dałam 1,5)
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki wody
  • kostka margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki kakao
  • 2 łyżki rumu lub koniaku (ew. zapach rumowy)
  • garść bakalii (opcjonalnie, ja nie dałam)
Do rondelka wlej wodę, włóż pokrojoną margarynę, wsyp cukier i kakao. Podgrzewaj, mieszaąc, aż wszystko się rozpuści i połączy w jednolitą masę. Zagotuj i odstaw do wystygnięcia. gdy masa będzie chłodna, doda mąkę, proszek do pieczenia, żółtka, rum, bakalie i ubitą na szytwno pianę z białek. Mieszaj, aż uzyskasz gładką masę. Piecz przez ok. 60min w 180st.C.

16 komentarzy:

  1. Ale cudnie wyrośnięta :) Jak smakowała?

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bajecznie! mocno czekoladowe smaki uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto na niedzielę, pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie wyrośnięte, pyszne ciacho!
    Wpraszam się na kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm czekoladowe i pięknie wyrośnięte *.* pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten kominek na wierzchu zrobił na mnie wrażenie:)
    Mięciutkie,czekoladowe.. w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
  7. w tym momencie zapragnęłam przez Ciebie solidnego kawałka takiego ciacha!

    OdpowiedzUsuń
  8. oj to ciacho ci na prawdę wyszło ,wygląda przepysznie !

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasta czekoladowe mogę jeść bez przerwy ;) Świetnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna górka wyszła :) Uwielbiam takie mocno czekoladowe ciacha!

    OdpowiedzUsuń
  11. Własnie piekę :) Masa się studzi ale będę eksperymentować bo zamiast rumu dodam aromat pomarańczowy albo migdałowy, rumowego nie mogłam niestety nigdzie dostać. Zamiast bakali wsypię mieszankę keksową hmm.. mam nadzieje ze się uda ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za przepis.
    Ciasto świetne :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapomniałem dopisać.
    Do masy kakaowej dodałem 3 łyżki mleka w proszku , a do całej masy kieliszek wódki i suszoną żurawinę.
    Polecam

    OdpowiedzUsuń